Mats Rönne
Porównując dane mediowe z różnych kampanii, zarówno online i offline, łatwo jest pogubić się wśród natłoku definicji i standardów. Zestawienie różnych kanałów komunikacyjnych stanowi dodatkową trudność. Szwedzka branża reklamowa i media od kilku lat starają się rozwikłać ten problem, podkreślając konieczność przyjęcia wspólnych podstawowych definicji. Bardzo zaangażowane w ten proces są szwedzkie media OOH. Jakie doświadczenia ma Szwecja i jakie wnioski może wyciągnąć z nich Polska – tego dowiecie się z wystąpienia naszego zagranicznego eksperta Matsa Rönne z Outdoor Committee Sweden.
1. OOH i crossmediowy pomiar widowni
- szwedzkie doświadczenie
niezależny konsultant ds. marketingu,
przewodniczący Outdoor Committee
Mats to „stary wyjadacz” szwedzkiej branży marketingowej i medialnej. Przez ponad 35 lat gromadził doświadczenia na różnych frontach – patrzył na rynek z perspektywy klienta, właścicieli mediów, pełnił różne funkcje w agencjach. Był przewodniczącym Szwedzkiego Stowarzyszenia Reklamodawców. Z poziomu globalnego zarządzał markami Ericsson i Electrolux. Dziś mówi o sobie „mózg do wynajęcia” - pracuje i prowadzi wykłady na temat strategii i skuteczności działań marketingowych dla reklamodawców, agencji i firm mediowych. Jednak jego największym życiowym osiągnięciem – jak podkreśla - jest to, że udało mu się być na koncercie Sex Pistiols.
2. Poznaj swoją widownię. Czy świat kończy się na G8?
Przemek Dwojak
Senior Client Business Partner w GfK
Mówi o sobie, że jest szarą eminencją polskiego handlu. Doradzał wielu sieciom handlowym w ich ekspansji a centrom handlowym przed ich wybudowaniem i teraz, wspierając strategie marketingowe. Pracuje w GfK, co ułatwia obserwację trendów i analizę danych. Te możliwości łączy z zamiłowaniem do tworzenia nowych produktów, np. całej gamy produktów z obszaru Geomarketing/Location Insights. Strateg z tendencją do gadulstwa, chętnie odkrywający nowe miejsca i smaki.
Panel branżowy
3. Widownia, ale jaka?
Panel dyskusyjny z przedstawicielami firm Digital Out-of-Home poprowadzi Jakub Sito, dziennikarz, wykładowca, konsultant biznesowy, autor audycji #BiznesPrzezSito emitowanej na antenie radia Chilizet.
Jakub Sito
Jest ponad 600 centrów handlowych, a każde jest swego rodzaju mikroświatem. Razem sprzedają 3 razy więcej niż e-commerce. Czy Polska kończy się na G8? Kto dostrzega potencjał poza Warszawą, Poznaniem i Gdańskiem? Czy jest związek pomiędzy pomiarem ruchu na drogach a frekwencją w centrum handlowym? OOH to ważne medium w strategiach komunikacyjnych centrów handlowych, a czy centra handlowe to medium reklamowe? Na te pytania odpowie Przemek Dwojak z GfK.
Zuzanna Skalska
Co roku uważnie obserwuje, analizuje i destyluje Sygnały Zmian, które w najbardziej obiektywny sposób odzwierciedlają rzeczywistość, w której żyjemy. Tym razem nasz świat stał się spełnieniem biblijnych proroctw – śmiało można to nazwać czasem skumulowanego wzrostu entropii. Dlatego entropia jest najlepszym kandydatem do opisania dynamicznego kontekstu, w którym operuje każdy biznes. Biznes zaczyna już grać w nowej ekonomii (np. kapitalizm komputacyjny, ekonomia współdzielenia, hiper lokalizm, ekonomia abonamentowa), często w miękkiej i nieokreślonej strukturze, w której punktem wyjścia jest kreatywność, a kuratorem modeli biznesowych staje się nawet sam konsument. Aby ten czas przetrwać, musimy wejść w długotrwały proces eksperymentowania. 10 czynników kształtujących krajobraz przyszłości biznesu przedstawi nasz gość specjalny Zuzanna Skalska.
4. Entropia – początek końca iluzji
partner założycielski, 360Inspiration,
współzałożyciel FutureS Thinking Group
Od ponad 25 lat inspiruje liderów i decydentów do zmiany perspektywy poprzez przyszłościowe i scenariuszowe myślenie. Działa globalnie jako ekspert ds. strategicznych innowacji, doradzając firmom, instytucjom publicznym i organizacjom NGO. W swoim sposobie pracy z premedytacją zapożycza i miesza Sygnały Zmian z różnych branż i rynków aby sprowokować myślenie spekulatywne. Wykłada na wielu uczelniach na świecie, jest brutalnie bezpośrednia, jest szybkim, emocjonalnym mówcą, z wykształcenia projektantem. Łączy ludzi i nieoczywistości oraz kocha to, co robi. Pracuje z klientami z różnych branż na całym świecie. Wśród jej klientów jest wiele światowych gigantów i rodzinnych liderów.
Jaka może być perspektywa skutecznego rozliczania kampanii Digital OOH z wybraną grupą docelową? Czy istnieją narzędzia i metody, które zmieniają sposób, w jaki rozliczasz kampanie Digital OOH? Jak zamiast płacić za czas emisji skutecznie mierzyć kontakty z grupą docelową? Czy istnieje model rozliczeniowy, który przewraca tradycyjne podejście do reklamy? Na fascynującą podróż przez świat danych i marketingu zaprasza Adrian Gasiński z Alterdata.io.
5. Doświadczenie rewolucji w kampaniach OOH
Adrian Gasiński
Analityk i data scientist w Alterdata.io
Specjalizuje się w zaawansowanej analityce danych, w szczególności z obszaru digital marketingu oraz finansów, m.in. ryzyka kredytowego / scoringu. Posługuje się w swojej pracy wieloma technologiami, m.in. Google BigQuery, Google Analytics. Zawsze gotów
na wyzwania, jego niezastąpioną odpowiedzią
na pytania jest - "to zależy!"
6. Zaskakujące wyniki PrecisionOOH
PrecisionOOH to badanie „post”, obejmujące wszystkie nośniki OOH, liczące kontakty i zasięgi na populacji ogólnopolskiej. Jak można efektywnie badać kampanie OOH, jakie wnioski możemy wyciągnąć z porównania poszczególnych nośników oraz jakie to będzie miało przełożenie na planowanie kampanii OOH w najbliższym czasie - na te i inne pytania odpowiedzą Katarzyna Smyk-Borowiec i Bartosz Sieradzki z Publicis Groupe.
Katarzyna Smyk-Borowiec
Trading Specialist w Publicis Groupe
Kreatywna tłumaczka ze skomplikowanego języka liczb na wciągające raporty i analizy mediowe. Od niemal 10 lat związana z tradingiem w obszarze nonTV.
Bartosz Sieradzki
Investment & Trading Director w Publicis Groupe
Multizadaniowy i multiefektywny, do szpiku kości przesiąknięty przez multiscreening, bo na co dzień odpowiada za tworzenie oraz realizację strategii inwestycyjnych we wszystkich mediach oraz zarządza zespołem Investment & Trading w Publicis Groupe.
Panel mediowy
7. Standaryzacja pomiarów
widowni na rynku mediów
Panel dyskusyjny z przedstawicielami agencji mediowych i firm badawczych poprowadzi Jakub Sito, dziennikarz, wykładowca, konsultant biznesowy, autor audycji #BiznesPrzezSito emitowanej na antenie radia Chilizet.
Jakub Sito
Otaczający nas świat jest zdominowany przez cyfrowe innowacje — dotyczy to każdego obszaru naszego życia. Od transformacji cyfrowej nie ma odwrotu, a kwestią najważniejszą pozostaje efektywne jej wykorzystanie.
Gromadzimy terabajty danych, których przetwarzanie stanowi nie lada wyzwanie. To dane są sercem komunikacji opartej na digitalu - także tej jego części, która na rynku mediów wrzuciła drugi bieg. To Digital OOH - najszybciej rosnący segment całego rynku reklamy Out-of-Home. Co to oznacza w praktyce? Jak Digital OOH na naszych oczach stał się Data-Driven Digital OOH?
W tym roku chcemy bliżej przyjrzeć się widowni. Chcemy spojrzeć na nią z perspektywy różnych graczy rynku – agencji, które obsługują klientów; firm technologicznych, które budują narzędzia i badaczy rynku, którzy przybliżą zachowania widowni - i odpowiedzieć na pytanie jaka jest współczesna widownia.
Świat cyfrowych innowacji i ich odbiorców to podróż i przygoda wciągająca i niezwykle fascynująca. Zapraszamy na pokład!